Adwords for begyndere

Adwords for begyndere

feb 18

En hver seriøs virksomhed burde altid overveje mulighed for Google Adwords, men hvordan kommer man så i gang med det? Man kan selvfølgelig altid vælge den lette metode, og bare outsource det til et bureau der laver det til dagligt. Det er typisk utroligt dyrt, og for mange mindre virksomheder er budgettet ikke umiddelbart til det.

 

Derfor vælger mange virksomheder selv at stå for deres Adwords, og det kan du også! Der findes et utal af Adwords for begyndere guides, og det kan helt klart anbefales at læse nogle af dem. Nogle er skrevet af store bureauer, hvor andre er skrevet af små enkelte personer.

 

Det kan anbefale at læse flere forskellige af disse guides for, at få en bred forståelse på det til en start.

 

Kort: Hvad er Adwords for en størrelse

Inden vi begynder at kaste os ud i, hvordan du lettest lære om, hvordan man bruger Adwords – Så lad os lige finde ud af, hvad det egenligt er.

 

Adwords er kort fortalt den annonce platform, som Google tilbyder. Du ser den i toppen af alle søgeresultater, hvor de er markeret som ”Annonce” – Samt du ser dem på forskellige hjemmesider, der har valgt at vise billeder fra Googles annonce netværk.

 

Det er udentvivl det største og bredeste netværk, når det kommer til muligheden for at nå ud til mange folk. Yderligere er det også den bedst udviklede annonce platform på markedet.

 

Der er et utal af muligheder for, at lave annoncer og tilpasse dem lige netop til din målgruppe. Det er nærmest kun din fantasi og budget der sætter grænser for, hvad man kan opnå med Google Adwords.

 

Hvad koster Adwords?

Man kan ikke sætte en fast pris på, hvad det koster at annoncere på Google Adwords. Det hele fungere som en form for en auktion, hvor man ”byder” på, hvad man vil give pr. klik på ens annoncer. Jo mere konkurrence der er på det pågældende søgeord, jo højere klikpriser er der også.

 

Derfor benytter man sig af såkaldt søgeordsanalyse – På den måde kan man finde frem til konkurrence, og se om det er værd for en selv at byde på det enkelte søgeord, eller om man skal finde alternativer til det. De forskellige ”Adwords for begyndere” kurser der findes rundt omkring vil typisk hjælpe dig med, hvordan man laver en såkaldt søgeordanalyse. Der findes tusindevis af forskellige måder at gøre det på, men det er altid rart og se andres måder at gøre de tpå. På den måde kan man hurtigt finde inspiration til, hvordan at man selv vil gøre det.